TIPHYS 4.0

 Social Network based doctoral Education on Industry 4.0

Website: http://www.tiphys.eu/

Facebook: Facebook Tiphys Project

Twitter: Twitter Tiphys

Αριθμός Έργου:2017-1-SE01-KA203-034524

Περίοδος Υλοποίησης: 1/9/2017 – 31/8/2020

Εταιρικό σχήμα:

Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας (Σουηδία)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Εργαστήριο Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής (Ελλάδα)
Τεχνικό Πανεπιστήμιο Κόσιτσε ( Σλοβακία)
Πανεπιστήμιο του Μίνχο (Πορτογαλία)
Πολυτεχνική Σχολή Τορίνου (Ιταλία)
Πανεπιστήμιο Νάπολης Φεντερίκο II (Ιταλία)
Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας και Διαχείρισης Πληροφοριών Rzeszów  (Πολωνία)

Στόχοι του έργου είναι η δημιουργία μιας Ανοιχτής Δικτυακής Πλατφόρμας για την εκμάθηση των θεμάτων Βιομηχανίας 4.0, αφιερωμένη σε φοιτητές διδακτορικού επιπέδου.
Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να συν-δημιουργήσουν τη μαθησιακή τους πορεία και το μαθησιακό περιεχόμενο και  δυναμικές ομάδες φοιτητών  θα δημιουργηθούν για κάθε συγκεκριμένη απαίτηση εκμάθησης. Οι ομάδες θα απαρτίζονται από μαθητές που ανήκουν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Οι ομάδες θα αλληλεπιδρούν χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή Κοινωνικής Δικτύωσης, επομένως δεν θα είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία.

Αντικείμενο:
Το έργο θα υιοθετήσει σύγχρονες στρατηγικές μάθησης και θα αξιοποιήσει καινοτόμες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας ΤΠΕ. Οι στρατηγικές μάθησης είναι: Εκπαίδευση βασισμένη σε Κοινωνικά Δίκτυα και Εποικοδομητική Ευθυγράμμιση.

Η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην ομαδική εργασία, στην ανάπτυξη δικτύων αλληλεπίδρασης μεταξύ φοιτητών και καθηγητών διαφορετικών πανεπιστημίων και χωρών και η Εποικοδομητική Ευθυγράμμιση παρέχει το απαραίτητο κοινό πλαίσιο για την ανταλλαγή εκπαιδευτικών στόχων μεταξύ διαφορετικών ιδρυμάτων και διαφορετικών διδακτικών μεθοδολογιών.

Οι ΤΠΕ που εκμεταλλεύονται είναι οι πλατφόρμες MOOC (Massive Open Online Courses) και η εικονική πραγματικότητα. Το MOOC επιτρέπει την προσφορά ενός πολυεθνικού μαθησιακού περιεχομένου σε δίκτυο χωρίς την ανάγκη σωματικής μετακίνησης φοιτητών και καθηγητών μεταξύ των πανεπιστημίων. Η εικονική πραγματικότητα είναι απαραίτητη για να επιτρέψει τη σωστή αλληλεπίδραση των φοιτητών με εργαστηριακές δραστηριότητες που είναι ειδικές για κάθε Πανεπιστήμιο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς το αντικείμενο της παρούσας Βασικής Δράσης είναι η εκπαίδευση στον τομέα του Αυτοματισμού.

Η διακρατική συνεργασία είναι υποχρεωτική για την επιτυχία του έργου, διότι:

1. Επιτρέπει την προσέγγιση της κρίσιμης μάζας των σπουδαστών, προκειμένου να δικαιολογήσει την προσπάθεια για την οργάνωση του μαθήματος

2. Συγκεντρώνει τις γνώσεις, τις πληροφορίες και την καλύτερη διεθνή πρακτική για τη Βιομηχανία 4.0

3. Επιτρέπει την ενίσχυση της πρόσβασης σε διεθνείς εκπαιδευτικές βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να συγκριθούν και να ανταλλάξουν γνώσεις

4. Έξι χώρες – έξι γλώσσες – Έξι εκπαιδευτικά συστήματα θα επιτρέψουν μια πλουσιότερη εμπειρία μάθησης.

5. Η διάδοση και η υλοποίηση των αποτελεσμάτων θα ωφεληθούν από την ευρεία κατανομή της εταιρικής σχέσης