SMARTiMONY

Support stakeholders tackle strategic innovation in tourism in peripheral, remote and sparsely populated areas with resilient heritage offers and place based investments in the Cultural and Creative Industries 

Website:  https://www.smartimony.eu/

Facebook Page: https://www.facebook.com/SMARTiMONY/

LinkedIn Page: https://www.linkedin.com/in/smartimony-project-9346aa1b2/

Twitter Page: https://twitter.com/SMARTiMONY

Instagram Page: https://instagram.com/smartimony_project

Κωδικός Έργου: 5041666 (MIS)

Περίοδος Υλοποίησης: 1/11/2019 – 31/12/2022

Επιστημονικώς Υπεύθυνος: καθ. Χρυσόστομος Στύλιος

Συνολικός Προϋπολογισμός:  695.846,42 €

Προϋπολογισμός Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: 286.569,46 €

 

Εταιρικό Σχήμα:

LB: University of Ioannina-Research Committee, Greece

PB2: Municipality of Igoumenitsa, Greece

PB3: Prefecture of Gjirokastra, Albania

PB4: Regional Center for Development and Cooperation, Albania

Συνοπτική Περιγραφή του Έργου:

Το Έργο SMARTiMONY  φιλοδοξεί να ενισχύσει την δυνατότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε απομακρυσμένες, περιφερειακές και αραιοκατοικημένες περιοχές να αναπτυχθούν σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς αγορές και να συμμετάσχουν σε καινοτόμες διαδικασίες στον τουριστικό τομέα. Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει το σχεδιασμό 231 κύριων παραδοτέων , 5 από τα οποία είναι εφαρμογές με δυνατότητα εμπορευματοποίησης, για να εισέλθουν σε κανάλια διανομών με την περάτωση του έργου.

Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό οικοσύστημα, το SMARTiMONY στοχεύει, με τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, να καθοδηγήσει τις διαδικασίες καινοτομίας των τουριστικών επιχειρήσεων.

Για να ενισχύσει τις δυνατότητες των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, σε θέματα σχετικά με κοινωνική και επιχειρηματική καινοτομία, το έργο SMARTiMONY χαρτογραφεί τις ανάγκες των τουριστικών φορέων για απόκτηση δεξιοτήτων και καταπολεμά τη διάσπαση των ενδιαφερομένων μερών μέσω της διασυνοριακής συνεργασίας για καινοτόμα προϊόντα και διαδικασίες. Για την βελτίωση της δυνατότητας των ΜμΕ να υιοθετήσουν διαδικασίες καινοτομίας και να αποτελέσουν έναν παράγοντα αλλαγής και επιχειρηματικού μετασχηματισμού, προσφέρεται μέσω του Έργου, ένα πρόγραμμα κατάρτισης, που περιλαμβάνει σημαντικούς ενδιαφερομένους φορείς. Επιπρόσθετα, το Έργο αποσκοπεί στην δημιουργία μιας μόνιμης κοινότητας δια βίου μάθησης με 30 πιστοποιημένα άτομα από το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο δομημένο με γνώσεις πελατών, εμπειρίες και συμμετοχή θα δημιουργηθεί, ώστε να αναβαθμίσει την τουριστική ανταγωνιστικότητα στην περιοχή του έργου.

Το SMARTiMONY υποστηρίζει τις τουριστικές ΜμΕ ώστε να εκμεταλλευθούν τα περιουσιακά τους στοιχεία και να αποκτήσουν πρόσβαση σε αγορές-κλειδιά μέσω μιας τριπλής στρατηγικής:

α) χαρτογραφώντας και αξιοποιώντας την τουριστική δυναμική της περιοχής του έργου και συνδέοντας τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και τρίτους εμπλεκόμενους φορείς,

β) συνδέοντας βασικές τουριστικές εμπειρίες με ποιοτικές υπηρεσίες στην περιοχή, ώστε να υποστηρίξει την εξωστρέφεια των τουριστικών ΜμΕ,

γ) βοηθώντας τις τοπικές επιχειρήσεις, μέσω μιας ομάδας εκπαιδευομένων που θα προκύψει από το Έργο, να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες διεργασίες.

Αποσκοπώντας στην δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος και καινοτόμων διαδικασιών που βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις, το Έργο σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα πακέτο  τουριστικού προϊόντος πλήρους κλίμακας, ώστε να εισέλθει στην τουριστική αγορά. Το τουριστικό προϊόν θα περιλαμβάνει μία δημιουργική τουριστική διαδρομή με αυθεντικές εμπειρίες, μια εφαρμογή κρατήσεων και ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για χρήστες iOS και Android. Το έργο παρέχει εξαιρετικά εξελιγμένα εργαλεία διαχείρισης, , ωφελώντας στην εξωστρέφεια των ΜμΕ, 1 επιχειρηματικό μοντέλο καινοτομίας με υψηλό βαθμό αναπαραγωγικότητας, τοπικά εφαρμόσιμα πιλοτικά έργα, εργαλεία εκπαίδευσης και σχεδιασμού, μηχανισμούς αξιολόγησης και 3 μόνιμα δίκτυα που εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων.

Στόχοι του έργου:

Το έργο αποσκοπεί στην ώθηση της τοπικής οικονομίας μέσω της ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος και της ανάδειξης της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς ,αλλά και της διατήρησης των πολιτιστικών και φυσικών πόρων ως προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη. Επιπλέον αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό επισκεπτών στους  χώρους πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς.

Οραματίζεται:

  • την ενδυνάμωση της πολιτιστικής κληρονομιάς
  • τον μετριασμό της αντιπαράθεσης προστασίας-χρήσης μέσω ενός κοινωνικού πλαισίου, ώστε να πετύχει την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς
  • την αναμόρφωση της προσφοράς-ζήτησης για την αντιμετώπιση του εποχικού τουρισμού.

Εστιάζει στην αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των ενδιαφερομένων και της ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων σε τέσσερις κοινές στρατηγικές παρεμβάσεις:

  1. Αναμόρφωση της προσφοράς-ζήτησης με νέα προϊόντα και κοινές προδιαγραφές υπηρεσιών, ώστε να αποτελέσει η πολιτιστική κληρονομιά, το εφαλτήριο ανάπτυξης εξαιρετικών τουριστικών και πολιτιστικών εμπειριών
  2. Συνεργασία ενδιαφερομένων και ενίσχυση κοινωνικού σχεδιασμού, ώστε να εξασφαλιστούν δυνατές συνεργασίες από την αναβαθμισμένη εστίαση στην πολιτιστική κληρονομιά.
  3. Ενδυνάμωση της πολιτιστικής παραγωγικότητας-ανταγωνιστικότητας, ώστε εξειδικευμένοι εργαζόμενοι να εφαρμόζουν νέες προσαρμοσμένες υπηρεσίες, και να παρέχουν ποιοτικά πολιτιστικά προϊόντα.
  4. Ισότητα και καταπολέμηση διακρίσεων, ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή των μακροχρόνια ανέργων στην αγορά εργασίας, να υπάρξει συμφιλίωση οικογένειας-εργασίας, εξάλειψη των στερεοτύπων φύλου-ηλικίας στις περιγραφές των επαγγελμάτων, και άρση των διακρίσεων λόγω θρησκεύματος, πιστεύω, σεξουαλικού προσανατολισμού.
Μετάβαση στο περιεχόμενο