Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) – Διαδίκτυο των πάντων (IoE) : Μια αγορά με τζίρο 40 τρισ. Δολάρια

Ιλιγγιώδη κέρδη στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο Χρυσόστομος Στύλιος, Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Διευθυντής στο εργαστήριο Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων μίλησε για τη Μηχανοτρονική αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες αλλαγές που υιοθετεί μια επιχείρηση για να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα που της προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες. Οι βασικές τεχνολογίες του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι οι εξής:

  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Υπηρεσίες κινητής τεχνολογίας
  • Τεχνολογίες Cloud
  • Aνάλυση δεδομένων
  • Διαδίκτυο των πραγμάτων
  • Ρομποτική και αυτοματοποίηση
  • Τρισδιάστατη εκτύπωση
  • Τεχνητή νοημοσύνη
  • Κυβερνοασφάλεια
  • Blockchain
  • Μεγάλα δεδομένα

 

Στο οικονομικό επίπεδο εκείνο που προκαλεί αίσθηση είναι τα σχετιζόμενα έσοδα με την τεχνητή νοημοσύνη τα οποία προβλέπονται να είναι ιλιγγιώδη και να παρουσιάσουν αύξηση κατά 60 φορές το 2025 σε σχέση με το 2016. Οι εφαρμογές της τεχνητής στη Βιομηχανία που είναι από τους μεγαλύτερους κλάδους έχει να κάνει με την προβλεπτική συντήρηση και με όλα τα επίπεδα της. Τα οφέλη στον παραγωγικό τομέα είναι μεσομακροπρόθεσμα καθώς:

  • Μειώνει το κόστος παραγωγής
  • Βοηθάει στην Αποκέντρωση της Παραγωγής
  • Δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες
  • Επιταχύνει την αντίδραση στις τάσεις της ζήτησης
  • Προωθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
  • Ενθαρρύνει την καινοτομία
  • Ενισχύει την εσωτερική συνοχή
  • Βελτιώνει τη χρήση δεδομένων
  • Προσελκύει την επάνδρωση με ταλέντα

 

Μάλιστα προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στην εκπαίδευση και στα εξής πεδία:

Το εκπαιδευτικό οικοσύστημα θα εξελιχθεί με ένα μείγμα καινοτομίας σε όλες τις μορφές εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να καλλιεργούν σύγχρονες δεξιότητες και ικανότητες που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες. Τέλος θα πρέπει να υπάρχουν νέα συστήματα πιστοποίησης τα οποία θα προκύψουν καθώς θα επεκτείνεται η αυτοανακατευθυνόμενη μάθηση. Όπως εξήγησε ο κ. Στύλιος θα πρέπει να καλλιεργηθούν και διαφορετικά συστήματα δεξιοτήτων και ειδικότερα: η επαγγελματική εκπαίδευση, οι εταιρείες, τα μεμονωμένα άτομα και από τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Πηγή: http://bit.ly/3aOrfJQ