SAIL

 

ICT System Addressed to Integrated Logistic management and decision support for intermodal port and dry port facilities

7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο (FP7) της Ε.Ε.
Ειδικό Πρόγραμμα ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Δράσεις Marie Curie
Εταιρικές σχέσεις και δίοδοι επικοινωνίας μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκού χώρου

Περίοδος Υλοποίησης: 1/11/2010-30/10/2014

Προϋπολογισμός ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ: 226.000€

Επιστ. Υπεύθυνος: Χρυσόστομος Στύλιος, Αναπλ. Καθηγητής

Εταιρικό Σχήμα:
– Πανεπιστήμιο της Τεργέστης (Ιταλία) – Τμήμα Βιομηχανικής Μηχανικής & Πληροφορικής
– ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής
– TEOREMA Engineering slr. (Ιταλία)

ΤΟ ΕΡΓΟ SAIL:
Το Έργο SAIL αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου εργαλείου Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), το οποίο θα μπορεί να υποστηρίζει την εφοδιαστική αλυσίδα της ροής των αγαθών και όλων των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που παρέχονται στα λιμάνια και στις χερσαίες ζώνες αυτών, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η ροή της θαλάσσιας κυκλοφορίας έχει αυξηθεί σημαντικά όσον αφορά τον όγκο των αγαθών αλλά και των διασυνδέσεων με διαφορετικά μέσα μεταφοράς, όπως είναι τα σιδηροδρομικά και τα οδικά δίκτυα.

Χρηματοδοτείται από το 7ο Πρόγραμμα-Πλαίσιο (FP7) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Έρευνα, Ειδικό Πρόγραμμα ΑΝΘΡΩΠΟΙΔράσεις Μαρία Κιουρί – Εταιρικές σχέσεις και δίοδοι επικοινωνίας μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκού χώρου.

Το αποτέλεσμα θα ενσωματωθεί στο σύστημα SlimTRUCK που αποτελεί μέρος του ευρύτερου Έργου SlimPort, το οποίο χρηματοδοτείται από το ιταλικό Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης στα πλαίσια του Προγράμματος Industria 2015.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Στα πλαίσια του Έργου SAIL θα αναπτυχθεί ένα Σύστημα Υποστήριξης Αποφάσεων (Decision Support System – DSS) και Προσομοίωσης Διακριτών Γεγονότων (Discrete Event Simulation – DES) για την υποστήριξη της διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων των συνδυασμένων μεταφορών στα ευρωπαϊκά συμφραζόμενα. Για το λόγο αυτό, έμπειροι ερευνητές θα εργαστούν για την ακριβή αναπαράσταση, μοντελοποίηση και προσομοίωση ενός λιμένα συνδυασμένων μεταφορών.

Θα αναπτυχθεί, λοιπόν, ένα προηγμένο Σύστημα Υποστήριξης Αποφάσεων που θα βασίζεται σε μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν την εύκαμπτη πληροφορική (soft computing) σε συνδυασμό με τεχνικές υπολογιστικής νοημοσύνης (computational intelligence techniques), προκειμένου να παρέχεται διαδικτυακά, μέσω μιας προχωρημένης πλατφόρμας, υποστήριξη για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Οι ερευνητικές προσπάθειες θα επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των διατροπικών/συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ δύο τερματικών σταθμών για να επιτευχθεί η βελτιστοποίηση των διαμετακομίσεων/μεταφορών και ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η δημιουργία εσωτερικών λιμένων μπορεί να προσδώσει στρατηγική προστιθέμενη αξία στην οικονομία και την κοινωνία χάρη στην ευρεία πολυπλοκότητα των υπηρεσιών τους, αλλά μια σειρά από διαθεματικές/διεπιστημονικές επιστημονικές και τεχνολογικές προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως:

  • ο καθορισμός διαδικασιών και πληροφοριακών συστημάτων ικανών να συντονίζουν και να διαχειρίζονται τα logistics μεταξύ του χερσαίου και του θαλάσσιου λιμένα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός Συστήματος Υποστήριξης Αποφάσεων (DSS) που θα υποστηρίζουν τη διαχείριση της ροής της κυκλοφορίας μεταξύ των τερματικών σταθμών,
  • η τεχνολογική ενσωμάτωση των πληροφοριακών συστημάτων των δύο τερματικών σταθμών προκειμένου να καταστεί δυνατή η σύνδεση και ο συγχρονισμός των δραστηριοτήτων,
  • η διαλειτουργικότητα του νέου συστήματος, το οποίο θα πρέπει να ενσωματωθεί με τα στα ήδη υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συλλογή δεδομένων και η διαχείριση των δραστηριοτήτων.

ΣΤΟΧΟΙ 
1. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός προηγμένου Συστήματος Υποστήριξης Αποφάσεων ικανού να «ερμηνεύει» μία τεράστια ποσότητα δεδομένων που προκύπτουν από τις συνδυασμένες μεταφορές και να προτείνει τις καταλληλότερες αποφάσεις για την υποστήριξη των φορέων/διαχειριστών κατά τη διεκπεραίωση πολύπλοκων εργασιών διαχείρισης.
2. Η μοντελοποίηση και ανάπτυξη Προσομοίωσης Διακριτών Γεγονότων, με στόχο τη δημιουργία, προσομοίωση και αποτίμηση ρεαλιστικών σεναρίων τα οποία θα λαμβάνονται από το Σύστημα Υποστήριξης Αποφάσεων.
3. Η ενσωμάτωση των υποσυστημάτων του SAIL σε μια ενιαία, ολοκληρωμένη πλατφόρμα Τεχνολογίας Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) που θα μπορεί να παρέχει ολοκληρωμένη και αξιόπιστη υποστήριξη στους φορείς της αλυσίδας των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το λιμάνι και τη χερσαία περιοχή του.

 
Μετάβαση στο περιεχόμενο